Strony

wtorek, 28 sierpnia 2012

Nowy przebój z Azji

Tego dawno w Polsce nie było. Na rynku gastronomicznym pojawiła się zupełnie nowa kategoria. Jak grzyby po deszczu pojawiają się lokale z bubble tea - napojem wymyślonym 30 lat temu na Tajwanie. Nasz kraj wcale nie jest jednak w tyle za resztą świata, jeśli chodzi o przyswajanie nowości. W Niemczech szał na herbatę z tapioką rozpoczął się zaledwie dwa lata temu, a w większości europejskich krajów napój nie jest jeszcze popularny. Na razie rynek rozwija się błyskawicznie, ale czy wszystkie lokale przetrwają próbę czasu?
Więcej w najnowszym "Wprost".



poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Złapane przy kasie

Scenariusz jest zawsze ten sam. Lista zakupów i postanowienie, że w koszyku wylądują tylko pozycje z kartki. I gdy już wydaje się, że tym razem się uda, stajemy w kilometrowej kolejce przy kasie. Nudno, coraz nudniej, plecy bolą, dzieci płaczą, w kasie skończyła się papierowa taśma. Wtedy wzrok przyciągają kolorowe opakowania ustawione wzdłuż kolejkowego ogonka. Z jednej strony zimne napoje, a przecież po długich wędrówkach po supermarkecie czujemy się jak samotny wędrowiec na pustyni. Słodki batonik z orzechami i mnóstwem karmelu, który szybko zaspokoi głód. Gumy do żucia na orzeźwienie. I baterie, które zawsze mogą się przydać. Niewiele osób potrafi na zakupach trzymać się  listy. Wiedzą o tym specjaliści od merchandisingu, który okolice kas nazywają "złotą strefą". O tym, co powinno  znajdować się w tym miejscu, by sklep zaczął naprawdę dobrze zarabiać, w najnowszym "Życiu Handlowym".